Direktlänk till inlägg 21 december 2015

Jag blir galen av detta..

Av T - 21 december 2015 00:22

Jag befinner mig just nu på jobbet i sovrummet, liggandes i sängen som vi får sova i när vi har vår sovande jour natt. Klockan har passerat midnatt och jag kan som vanligt inte somna. Det har blivit allt svårare att komma till ro i kroppen på mitt arbete när det är dags att sova. Jag har väl alltid haft svårt att somna på jobbet men dom senaste gångerna har det varit extremt svårt och jag vet inte vad det beror på men det gör mig galen att ligga såhär!

Jag vrider och vänder på mig, går på toaletten, dricker ett glas vatten, funderar över om jag ska äta nåt, tänker nej det är inte lämpligt, lägger mig igen. Sen börjar det om, skillnaden denna runda är att jag tänker men kanske en frukt då(när jag tänker att äta) kommer fram till samma svar: Nej jag ska inte äta för att stilla mig.

Ligger nu här och funderar på om jag vill ha lite mer vatten men känner samtidigt att jag är för trött för att kliva upp en tredje gång, men varför somnar jag inte bara då??

Kände att om jag kanske bloggar lite så kanske jag får den avslappnande effekten som vissa får av att läsa böcker. Hur gör ni när ni hamnar i den situationen att ni inte kan somna? Läser ni? Eller gör ni sånna mindre bra val som jag så många gånger gjort, alltså nattätit?

Innan jag avslutar vill jag bara nämna att jag lyckades få till veckans tredje träningspass idag och det är jag sjukt nöjd över. Det var skönt att gå på zumba och få skaka av mina träningsvärkande muskler lite.

Imorgon är det måndag(eller egentligen idag eftersom kl passerat midnatt) och ny träningsvecka. Även om julen infaller denna vecka så har jag fortfarande mitt mål kvar om att träna minst två gånger i veckan så även kommande vecka.

Nu ska jag logga ut och lägga ifrån mig telefonen och känna efter om lugnet inom mig infunnit sig, vilket jag hoppas på eftersom jag under detta inlägg gäspat några gånger.

Klockan är nu 00.22 när jag avslutar inlägget med ett God natt <3
/T

 
 
madde

madde

21 december 2015 20:29

De dagar jag får svårt att sova brukar jag lyssna på ljudbok eller spela på ipad. Tycker man slappnar av bra med ljudbok, och att spela gör att ögonen blir trötta.. Det brukar funka iaf =)
Hoppas att det blir bättre med sömnen snart! Inte kul att ligga vaken!!
KRam

http://madderavald.bloggplatsen.se

T

22 december 2015 23:57

Jag har också funderat på det där med ljudbok samtidigt är det svårt när jag är på jobbet då jag är lite orolig över att jag inte hör saker som jag borde, men det är väl därför jag har svårt att somna för att jag överlyssnar på allt.. :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av T - 26 april 2016 20:39

Just idag är jag otroligt trött och därför blir det inte något längre inlägg utan jag vill bara ta det lugnt och invänta dagens avsnitt av Biggest loser och sedan blir det sängen för mig.  Nu är det tisdag och jag ska redovisa siffror som jag inte ...

Av T - 25 april 2016 09:16


Visst låter jag positiv i min rubrik? Jag känner mig inte direkt så positiv då jag jobbat hela helgen och skall nu jobba tre dagar till på rad varav en journatt. Det låter inte så mycket men när man jobbat fredag och sedan lördag dygn så känns det so...

Av T - 22 april 2016 21:42


Då var det fredag och jobbhelg för mig. Jag har känt mig ganska trött och seg idag men det har ändå gott bra. Shake till frukost, mellis och lunch och till middag åt jag 100 gram kycklingbacon, 1 dl keso mini och grönsaker. Har ni testat kyckling...

Av T - 21 april 2016 21:57

Då var jag inne på dag fjorton med rena kur samtidigt som det är min födelsedag och jag har mått ganska dåligt dom senaste dagarna och jag har haft så svårt att veta hur jag ska gå över från den rena kuren men jag bestämde att avsluta min födelsedag ...

Av T - 19 april 2016 22:31

Idag har jag också känt mig ganska låg men jag har haft fasaden uppe pga utbildning och möten. Dock var det en bekant på samma möte som tyckte att jag såg en aning blek ut och det fick mig att fundera mycket under eftermiddagen men jag kommer hela ti...

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards