Direktlänk till inlägg 19 december 2015

Sjujävla träningsvärk

Av T - 19 december 2015 22:51

Nu sitter jag i fåtöljen och tittar på filmen En gång i Phuket som nu visas på fyran samtidigt som jag surfar runt lite. Detta är min jobbhelg och jobbade natt igår och ska jobba dygn imorgon men jag har iallafall fått lite helg hemma eftersom lördagen är ju ledig. 


Igår var det dags att köra veckans första träning då jag av olika anledningar inte tagit mig iväg tidigare och tack vare friskvårdstimmen så lyckades jag klämma in ett bodypump pass. Nu har det ju släppts en ny release på passet så det var ett nytt pass igår för min del (kolla gärna in det nedanför)

Jag hade träningsvärk imorse när jag vaknade men jag tog mig iväg och körde ett cirkelträningspass på 30 minuter på förmiddagen och jag kan lova er att jag just i skrivande stund har jag en sjujävla träningsvärk, speciellt i låren men jag har även lite känningar i armar och bröst (bröst har jag nog aldrig känt förut så det är nytt)


Jag har fått till två träningspass denna veckan men om det eventuellt är lugnt på jobbet imorgon så tänker jag försöka ta ut någon komp timme för att träna lite zumba också. Just zumba har jag inte gjort på evigheter och det är ett pass som jag verkligen gillar men den tidpunkten på söndagar är väldigt svårt att få till och då är det bra om man lyckas använda lite komptid.


Hur har ni det där ute? Hinner ni med träning eller är det för mycket julstress? Jag känner att jag borde ha gjort mer t ex slagit in julklapparna, eller kanske börjat rulla mina mozartkulor men jag har en plan om hur jag ska hinna med det också. 


Trevlig helg på er!

//T

 
 
madde

madde

20 december 2015 21:01

Duktig du är som hinner med träning mitt i julstressen =)
Här har det inte blivit mycket träning i helgen, då jag har en lägenhet som ska renoveras ( hyr ut min). Plus julfester. Får försöka träna under julen tror jag =)

http://madderavald.bloggplatsen.se

T

20 december 2015 23:59

Tack! Jag försöker iallafall :)
Ja och får man inte till träning får man försöka få till en liten promenad och kanske tänka ett varv extra innan man äter mer( fast det är skitsvårt, jag vet!)
:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av T - 26 april 2016 20:39

Just idag är jag otroligt trött och därför blir det inte något längre inlägg utan jag vill bara ta det lugnt och invänta dagens avsnitt av Biggest loser och sedan blir det sängen för mig.  Nu är det tisdag och jag ska redovisa siffror som jag inte ...

Av T - 25 april 2016 09:16


Visst låter jag positiv i min rubrik? Jag känner mig inte direkt så positiv då jag jobbat hela helgen och skall nu jobba tre dagar till på rad varav en journatt. Det låter inte så mycket men när man jobbat fredag och sedan lördag dygn så känns det so...

Av T - 22 april 2016 21:42


Då var det fredag och jobbhelg för mig. Jag har känt mig ganska trött och seg idag men det har ändå gott bra. Shake till frukost, mellis och lunch och till middag åt jag 100 gram kycklingbacon, 1 dl keso mini och grönsaker. Har ni testat kyckling...

Av T - 21 april 2016 21:57

Då var jag inne på dag fjorton med rena kur samtidigt som det är min födelsedag och jag har mått ganska dåligt dom senaste dagarna och jag har haft så svårt att veta hur jag ska gå över från den rena kuren men jag bestämde att avsluta min födelsedag ...

Av T - 19 april 2016 22:31

Idag har jag också känt mig ganska låg men jag har haft fasaden uppe pga utbildning och möten. Dock var det en bekant på samma möte som tyckte att jag såg en aning blek ut och det fick mig att fundera mycket under eftermiddagen men jag kommer hela ti...

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards