Direktlänk till inlägg 15 december 2015

Tisdag och julen närmar sig

Av T - 15 december 2015 12:49

Då var det tisdag igen och det var som sagt dags för vägning och som jag misstänkte hade jag gått upp lite denna gång men jag tror att jag precis vet vad det beror på. Dock blev jag otroligt glad när jag tog mig till vägning, jag ska erkänna att det kändes skamligt och lite "ajabaja" vad har jag gjort, för dels fick jag otroligt stöttning av min coach men också för att det visade inte alls så illa som jag trodde att det skulle göra. Så nu till siffrorna:


Startvikt (1 september): 115,5 kg

Förra gångens vikt: 104,2 kg

Dagens vikt 104,3 kg (alltså +0,1 kg)

Total viktminskning hittills: -11,2 kg


Det här är ju verkligen bevisat att man ska ta sig till sin vägning även om man känner att det gått åt helvete, dels för att få stöd av sitt bollplank men också för att bli motiverad att faktiskt klara av den fortsatta resan framåt. I mitt fall blev känslan vilken tur att jag åkte och såg att det bara var ett sånt litet plus, för hade jag gått hemma så hade jag nog känt mig misslyckad och tappat fokus.


Snart kommer julen och jag vet att det kan bli lite svårt med diverse intag av olika saker men jag har redan nu planlagt hur jag ska träna (visst kan det komma något emellan kring barnen eller vad som helst men jag har en plan iallafall) Enligt julschemat på vilka pass dom har på gymmet under jul så skulle jag kunna få till måndags, fredags och eventuellt söndags träning under julveckan. Vi får också kärt besök under julveckan men då kommer jag ge förslag på promenader tillsammans så att man iallafall håller rörelsen igång.

När det kommer till mat och julgodis så har jag också en plan kring det att jag har två måsten på "gottebordet" och det är hemmagjorda mozartkulor samt rockyroad och det är det jag ska ha i år (brukar annars ha massa sorter).

Sen på julbordet är nubbesallad ett måste annars hade jag nog tänkt att försöka undvika för mycket majonäsiga röror samtidigt som jag tänkt att skala ner mängden så pass att man slipper äta julmat i flera dagar. Jag tycker att jag iallafall har en bra tanke kring detta med julen och allt man stoppar i sig.  Jag vet också at det är en inplanerad ostbricka och den tänker jag njuta av men också ha med päron och vindruvor, varför inte apelsin så att jag kan fylla upp magen med lite frukt och på det viset kanske minska intaget av mängden ost.


När jag ser på hur jag har planlagt det inom mig så tycker jag absolut att jag har gjort en stor förändring och framsteg i resan mot mitt mål. Detta bevisar att jag är fokuserad på vad jag vill uppnå men att jag också ibland får acceptera att motgångar stöter jag på och det gäller att jag tar mig igenom det och inte gräver ner mig.


Något som också egentligen är intressant i detta är att jag just nu är inne i slutskedet av mensen och då känns allt mycket lättare, men jag vet också att kring jul är det dags igen för ägglossnings tid och jag vet att det då börjar 14 mycket jobbiga dagar men då ska det bli otroligt intressant att se om medicinen ger den efftekt som den ska. Läkaren har sagt att jag inte kommer att bli av med besvären helt men dom kommer att lindras och att jag kanske måste ge det 3 månader innan jag verkligen märker av det. 


Oj nu blev det ett jättelångt inlägg men jag hoppas att ni orkade läsa hela vägen hit. Gjorde ni det så säger jag tack så mycket för ert visade intresse av mitt inlägg. Nu ska jag ta mig en liten dusch innan jag beger mig av till arbetet.

//T

 
 
madde

madde

16 december 2015 12:16

Med tanke på att du säger att du inte har haft några bra veckor, så är ju detta lilla lilla plus ingen stor sak =) Kroppen börjar vänja sig!!
Tycker din plan under jul verkar strålande! Alltid jobbigast runt jul, men bara försöka hålla sig till sin plan så gått det går =)
Vi kämpar på nu under julen =)

http://madderavald.bloggplatsen.se

T

19 december 2015 22:50

Ja det har varit tuffa veckor så jag är faktiskt också ganska nöjd med de lilla plusset.
Jag ska absolut kämpa för att hålla mig till planen och rör jag mig samtidigt så har jag kommit en bra bit påväg eftersom tidigare år har man kanske inte prioriterat träning och rörelse utan föredragit godismyset i soffan.
=)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av T - 26 april 2016 20:39

Just idag är jag otroligt trött och därför blir det inte något längre inlägg utan jag vill bara ta det lugnt och invänta dagens avsnitt av Biggest loser och sedan blir det sängen för mig.  Nu är det tisdag och jag ska redovisa siffror som jag inte ...

Av T - 25 april 2016 09:16


Visst låter jag positiv i min rubrik? Jag känner mig inte direkt så positiv då jag jobbat hela helgen och skall nu jobba tre dagar till på rad varav en journatt. Det låter inte så mycket men när man jobbat fredag och sedan lördag dygn så känns det so...

Av T - 22 april 2016 21:42


Då var det fredag och jobbhelg för mig. Jag har känt mig ganska trött och seg idag men det har ändå gott bra. Shake till frukost, mellis och lunch och till middag åt jag 100 gram kycklingbacon, 1 dl keso mini och grönsaker. Har ni testat kyckling...

Av T - 21 april 2016 21:57

Då var jag inne på dag fjorton med rena kur samtidigt som det är min födelsedag och jag har mått ganska dåligt dom senaste dagarna och jag har haft så svårt att veta hur jag ska gå över från den rena kuren men jag bestämde att avsluta min födelsedag ...

Av T - 19 april 2016 22:31

Idag har jag också känt mig ganska låg men jag har haft fasaden uppe pga utbildning och möten. Dock var det en bekant på samma möte som tyckte att jag såg en aning blek ut och det fick mig att fundera mycket under eftermiddagen men jag kommer hela ti...

Ovido - Quiz & Flashcards