Direktlänk till inlägg 1 december 2015

Inte hunnit med och nu världens PMS

Av T - 1 december 2015 11:10

Jag har nu inte bloggat nåt alls sedan förra veckan, dock har jag tagit lite bilder som jag tänkt skulle finnas med i ett och annat inlägg men jag har inte haft den tiden riktigt att lägga ner på bloggen denna vecka som varit. 


Idag är det tisdag och jag skulle ha varit iväg och vägt mig på förmiddagen men min kropp skriker verkligen ifrån idag. Jag fryser så att jag skakar, jag är otroligt trött, jag är svälld och jag är nedvärderande i mina tankar och känner mig på bristningsgränsen för att ramla i en hög på golvet och bara gråta. Min första tanke var att fan nu börjar jag bli sjuk eftersom jag klarat mig riktigt bra denna hösten med bara en ordentlig förkylning men sen började jag fundera lite kring annat och tittade i min women log och mycket riktigt så är det PMS som troligtvis för min del även inne håller D (PMDS) Jag ska till läkaren nästa vecka så vi får se vad han säger om misstanken kring PMDS. Dessa dagar är iallafall otroligt jobbiga så när jag lämnat barnen sov jag en stund, tvingade mig sedan upp ur sängen för att ta mig en varm dusch och då när jag satt i badkaret så stängde hyresvärden av varmvattnet så jag han inte ens duscha ordentligt och även det kändes förjävligt. Jag ska snart bege mig till jobbet fast jag bara vill ligga med täcket över huvudet idag.


När det kommer till vikten så har det varit en bra vecka dock lite för mycket onyttigheter i helgen som nog inte var till min fördel men ibland kan det blir så. Jag har ingen koll på hur vågen står för jag var inte ens motiverad att ställa mig på vågen imorse och då märker jag att det inte riktigt är som det ska med mitt mående. Jag kommer tyvärr inte komma iväg nästa tisdag heller för vägning då jag kommer att jobba ett helt dygn från morgonen men om två veckor ska jag tvinga mig in. Tills dess ska jag köra på i samma bana som jag brukar och hoppas på att det ger resultat om två veckor. 


Jag hoppas att jag har några läsare kvar trots mitt dåliga bloggande i veckan och jag ska försöka tänka positivt och tro på mig själv (även om det är förjävla svårt under PMS eftersom det är så extremt i mitt fall)


Ha en bra tisdag där ute, själv ska jag försöka ta mig igenom dagen så att jag får gå och lägga mig snart.

//T

 
 
madde

madde

1 december 2015 13:41

Bara att kämpa dig igenom pms, inga roliga tider!
Och kämpa vidare med mat och träning, blir spännande och se hur mycket du tappat när du ska väga dig igen =)
Kram

http://madderavald.bloggplatsen.se

T

2 december 2015 11:41

Nä speciellt inte när jag blir så deprimerad dessa perioder och det är svårt att se nån ljusning i dessa tider och det tar på mina krafter samtidigt som jag måste jobba extra mycket med motivation, men jag kämpar på. =)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av T - 26 april 2016 20:39

Just idag är jag otroligt trött och därför blir det inte något längre inlägg utan jag vill bara ta det lugnt och invänta dagens avsnitt av Biggest loser och sedan blir det sängen för mig.  Nu är det tisdag och jag ska redovisa siffror som jag inte ...

Av T - 25 april 2016 09:16


Visst låter jag positiv i min rubrik? Jag känner mig inte direkt så positiv då jag jobbat hela helgen och skall nu jobba tre dagar till på rad varav en journatt. Det låter inte så mycket men när man jobbat fredag och sedan lördag dygn så känns det so...

Av T - 22 april 2016 21:42


Då var det fredag och jobbhelg för mig. Jag har känt mig ganska trött och seg idag men det har ändå gott bra. Shake till frukost, mellis och lunch och till middag åt jag 100 gram kycklingbacon, 1 dl keso mini och grönsaker. Har ni testat kyckling...

Av T - 21 april 2016 21:57

Då var jag inne på dag fjorton med rena kur samtidigt som det är min födelsedag och jag har mått ganska dåligt dom senaste dagarna och jag har haft så svårt att veta hur jag ska gå över från den rena kuren men jag bestämde att avsluta min födelsedag ...

Av T - 19 april 2016 22:31

Idag har jag också känt mig ganska låg men jag har haft fasaden uppe pga utbildning och möten. Dock var det en bekant på samma möte som tyckte att jag såg en aning blek ut och det fick mig att fundera mycket under eftermiddagen men jag kommer hela ti...

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards