Alla inlägg den 18 april 2016

Av T - 18 april 2016 21:35

Just nu känner jag mig otroligt låg. Jag mår jättedåligt och känner mig som världens sämsta mamma. Det har varit ganska bråkigt här hemma idag på eftermiddagen och det kan absolut bero på att jag känt mig låg vilket i sin tur leder till att min äldsta blir ganska orolig, frustrerad och arg för han är så otroligt känslig kring att känna av omgivningen. Det i sin tur gör att det blir mycket osämja eftersom jag inte orkar vara den där trygga mamman och sen blir det en ond cirkel som brukar brytas när jag mår bättre. Det konstiga är att jag inte vet vad det beror på eftersom att det inte ska vara ägglossnings period.
Kan det bero på en längre tid med så långt kaloriintag som min kropp reagerar såhär?
Mitt mående var inte ok innan men nu är det hemskt eftersom det dåliga samvetet kommer gentemot barnen. Visserligen vet jag att man kan inte jämt vara en supermorsa för man är inte mer än människa men jag känner mig deppig..

Kände bara att jag ville få ur mig det så hoppas jag på en bättre dag imorgon.

//T

Av T - 18 april 2016 16:18

Hej hopp!
Då är jag inne på dag elva med enbart soppa/shake och idag känns det helt okej faktiskt.

Jag ligger i sängen och är lite småseg. Jag är sugen på att köra ett bodypump pass ikväll men jag överväger att hoppa det just pga foten. Jag har tränat Tors-sön och det är jättebra och egentligen är det väl helt ok att vila kroppen någon dag samtidigt som jag är så otroligt sugen på att pressa musklerna lite. Svårt val, men det blir nog att vila istället för att belasta foten med massa vikter, kan ju faktiskt bli sämre då...

Idag sken solen på morgonen så vi var snabbt ute på fm med en kopp kaffe mot en vägg i solen och det var otroligt skönt.

Jag har också haft ett samtal på ca en timme och tjugo minuter med en otroligt saknad vän. Vi har inte haft kontakt på ca 2 1/2 år (tror tillochmed att det finns ett blogginlägg om en händelse kring detta) och det var helt fantastiskt att höras och inse att det är sig likt mellan oss trots att mycket hänt för oss båda på olika håll..

Nu på eftermiddagen kom regnet så tur var väl det att jag han njuta av solen imorse.

Just för tillfället planerar jag en plan kring hur jag ska ta mig från den rena kuren till kombinerad kur, har ännu bara inte bestämt mig när jag ska göra det..

//T

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2016
>>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards