Alla inlägg den 12 april 2016

Av T - 12 april 2016 21:27

Då är det kväll och jag sitter nu framför tv:n och kollar på Biggest loser. Det ska bli intressant att följa deras resa.

Dagen för min del har rullat på bra och trots förkylning så har det blivit tre promenader (fotade inte på den första tyvärr)

För att summera kring dessa soppor så tycker jag att det går bra men det som är skrämmande är att det är inte maten jag känner sug efter utan det är chips och godis. Jag lagade mat åt familjen idag, köttfärsbiffar i löksås med potatis. Visst såg det gott ut och ungarna älskade det men jag hade inga problem alls att avstå, men som sagt nu på kvällen är suget efter chips enormt och det skrämmer mig för hur ska det kunna gå när jag börjar äta igen?? Jag kanske skulle behöva köra rent hur länge som helst för att verkligen tappa suget och lägga upp en livslång plan. Nu fungerar ju inte det eftersom man max bör köra tre veckor av det här.

Vi får se hur jag går vidare med det här eftersom jag börjar bli lite rädd för att sju dagar snart gått och tanken är att jag ska börja övergå till mat igen..

Imorgon är det jobb från morgon till kväll så då blir det sparsamt med inlägg men jag kör på även imorgon med ren dag..

//Therese

Av T - 12 april 2016 11:20

Nu blir det fler inlägg än någonsin känns det som eftersom jag har börjat tycka att det känns helt ok att blogga från mobilen och då är det lättare om man har några minuter över att skriva ner några rader..

Dag fem med allevo började med en promenad, solen skiner och himlen är blå men det var lite kyligt på morgonen. Efter promenaden blev det en choklad shake och en kopp kaffe.

Jag hade en plan om träning idag men snoret sitter tjockt i näsan så jag håller mig till promenader då jag har en eftermiddags promenad också inplanerad.

Vad hittar ni på en tisdag som denna? Skiner solen på er? Jag hoppas det för det ger så mycket mer energi.

När det kommer till viktsiffror så har jag ju som sagt haft en svacka och uppgång därav denna rena kur men nu är jag tillbaka på dom siffror jag redovisade senast ungefär.. Anledningen att jag skriver ungefär är för att jag vägt mig hemma och den stämmer ju inte riktigt med VVs våg och det är ju siffror från VVs våg jag redovisat. Satsar på en invägning om två veckor då jag nästa vecka har jobb på förmiddagen och därför blir det ingen vägning då..

Ha det gott läsare!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2016
>>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards