Alla inlägg den 8 april 2016

Av T - 8 april 2016 22:05

Då är det kväll och jag har sovande jour på jobbet så jag ska snart göra mig ordning för att lägga mig men jag vill först summera dagen och dess tankar..

Förmiddagen och lunch tiden rullade på och det kändes nästan befriande att inte ens behöva tänka på mat. Det fanns liksom ingen press kring den. Jag slängde ihop en kasslersås till de som var hemma på lunchen och även det kändes befriande att inte behöva räkna, mäta, väga och tänka. Det som kändes konstigt var att servera mat jag inte smakat av men familjen får krydda själva..

Eftermiddagen har tillbringats på jobbet där också matlagning står på schemat men det reflekterade jag inte över, däremot serverades det tårta idag och jag kände suget men jag drack lite vatten och det gick över.

När jag sedan hade rast kom jag hem till två barn som kröp upp i knät med en varsin liten skål med chips och lukten kändes fantastisk av dessa chips men jag stod emot det också så jag kan ge mig själv en klapp på axeln idag.

Alltså en mycket bra första dag så nu satsar jag på en likadan dag imorgon men kanske med mindre frestelser..

//Therese

Av T - 8 april 2016 09:53

Jag är inte riktigt på topp och jag kan inte riktigt sätta fingret på vad det är. Är det PMDS i samband med lågtryck som påverkar? Trött, orkeslös och omotiverad har jag känt mig en längre tid nu. Med omotivation kommer mycket annat och jag känner nu att det är dags för mig att rensa ur kroppen från begär och samtidigt få en liten kick åt rätt håll. Jag har därför bestämt mig nu för att köra allévo shakes i några dagar bara för att som sagt bli av med socker begär och alla andra matbegär samtidigt så kanske det blir en liten kick i viktminskinigen så att jag känner motivation för att kämpa vidare. 

 

Har intagit första påsen och det gick bra. Dom är ju inte så jättegoda men håller jag för näsan och sen direkt sköljer med vatten så funkar det och jag står ut och gör det här för min egen skull för att sedan kunna forstätta min viktminskningsresa på ett sunt sätt. Andledningen till detta val är som sagt för att jag känner att det är påväg åt fel håll igen och som jag sagt hela tiden under denna sista resa så vill jag inte att det går åt fel håll en gång till.


Jag har även börjat ta lite längre promenader och det känns jätte bra speciellt när jag har hittat en promenad vän att gå med för då går tiden mycket fortare, vilket märktes tydligt häromdagen när jag gick själv för det var så otroligt tråkigt att gå ensam.

 


Denna vecka har jag tillochmed fått till ett pass på gymmet och det kan jag lova känns rejält i kroppen. Nu har jag bestämt att försöka återgå till träning minst 2 ggr/vecka. Ska försöka lägga upp en träningsplan och varje vecka boka in två pass. 

 


För övrigt rullar det på, dags för lite jobbhelg men som jag inledde detta inlägg med så är jag inte på topp riktigt. Känner mig otroligt trött och seg men förhoppningsvis går det över samtidigt som jag hoppas på att snart få se lite sol så att man kan få lite solenergi.


Jag avslutar detta inlägg med att bjuda på en liten matbild och det blir den sista nu på några dagar eftersom mitt intag enbart kommer att bestå av shakes, eventuellt köper jag någon varm soppa från allévo bara för att få lite variation.

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2016
>>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards