Direktlänk till inlägg 23 mars 2015

Då var det måndag..

Av T - 23 mars 2015 13:30

Jag har inget motiverande citat denna vecka då jag inte lagt så mycket energi på att hitta något men inte heller direkt kämpa med vad jag äter då jag i helgen varit sängliggandes. Precis som jag trodde klarade jag mig inte denna gången utan det slog till rejält på mig under helgen men eftersom alla andra fortfarande var hänginga så var det inte så att jag kände att jag gick miste om min lediga helg. Idag är det måndag och det var dags för jobb men minstingen är fortfarande hängning så det var bara att fortsätta att vara hemma. Det blir att vila för oss alla tre då sambon efter en veckas sänglingande lyckats piggna på sig och kom iväg imorse. Det måste vara en jävla influensa i år som besökt vår familj. 


Jag har vägt mig idag men jag vet inte om viktminsningen jag faktiskt fick denna vecka beror på för lite matintag för det har inte varit som bästa matvalen i helgen iallafall då jag varit dålig har vi köpt hem mat. Så som jag känner mig nu i kroppen så blir det inte någon träning de närmsta dagarna hellar utan jag måste låta kroppen fokusera på att återställa mig nu efter helgen. Det känns lite tråkigt då jag verkligen vill sköta min träning men det är också viktigt att vara frisk i kroppen när man tränar.


Så till dagens siffror:

Startvikt: 115,6 kg

Förra veckans vikt: 112,2 kg

Denna veckans vikt: 111,5 kg (alltså -0,7 kg)

Total viktminskning hittills: -4,1 kg.


Som sagt så vet jag inte riktigt vad denna veckans vikt egentligen står för men jag hoppas verkligen inte att kroppen suger åt sig allt när maten börjas ätas regelbundet igen. Jag har börjat blivit lite sugen på riktigt bra mat igen men har inte grejer hemma då jag legat hela helgen och inte kunnat handla men jag har börjat spana in lite recept inför kommande vecka. 


Hoppas att ni haft en bra start på denna vecka så håller jag tummarna på att det nu bara blir bättre!

//Therese

 
 
madde

madde

24 mars 2015 18:52

Det är väldigt bra siffror för att ha varit sjuk =) Kanske även det gör kroppen gott att vara sjuk, så du får ladda om och kanske är ännu mer taggad för att träna när du är tillbaka på banan =)
Kram

http://madderavald.bloggplatsen.se

T

25 mars 2015 09:58

Jo jag är absolut nöjd bara lite rädd att det blir någon omvänd effekt när man börjar äta normalt igen och att jag då går upp istället. Jag längtar varje dag konstigt nog efter att få träna så jag hoppas att denna förkylning ger sig snart. Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av T - 26 april 2016 20:39

Just idag är jag otroligt trött och därför blir det inte något längre inlägg utan jag vill bara ta det lugnt och invänta dagens avsnitt av Biggest loser och sedan blir det sängen för mig.  Nu är det tisdag och jag ska redovisa siffror som jag inte ...

Av T - 25 april 2016 09:16


Visst låter jag positiv i min rubrik? Jag känner mig inte direkt så positiv då jag jobbat hela helgen och skall nu jobba tre dagar till på rad varav en journatt. Det låter inte så mycket men när man jobbat fredag och sedan lördag dygn så känns det so...

Av T - 22 april 2016 21:42


Då var det fredag och jobbhelg för mig. Jag har känt mig ganska trött och seg idag men det har ändå gott bra. Shake till frukost, mellis och lunch och till middag åt jag 100 gram kycklingbacon, 1 dl keso mini och grönsaker. Har ni testat kyckling...

Av T - 21 april 2016 21:57

Då var jag inne på dag fjorton med rena kur samtidigt som det är min födelsedag och jag har mått ganska dåligt dom senaste dagarna och jag har haft så svårt att veta hur jag ska gå över från den rena kuren men jag bestämde att avsluta min födelsedag ...

Av T - 19 april 2016 22:31

Idag har jag också känt mig ganska låg men jag har haft fasaden uppe pga utbildning och möten. Dock var det en bekant på samma möte som tyckte att jag såg en aning blek ut och det fick mig att fundera mycket under eftermiddagen men jag kommer hela ti...

Presentation


Jag har startat denna blogg för att jag tror att det kommer att hjälpa mig i min resa mot en lättare vardag.

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5 6 7 8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Senaste inläggen

Kategorier

Bloggar jag följer

Arkiv

Sök i bloggen

Tidigare år

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards