Direktlänk till inlägg 18 juli 2014

Semester och annat att göra

Av T - 18 juli 2014 08:50

Nu har jag snart klarat av min första semester vecka av fyra. Jag försöker njuta av tiden jag är ledig men det är inte alltid så lätt med två barn i typiska utvecklingsfaser men jag försöker.


När det gäller vägningen så står den på paus nu för att jag inte ska känna mig pressad till någonting under min lediga tid. Jag tror det är viktigt då vågen har satt så stor press på mig tidigare.


När det gäller maten så försöker jag tänka lchf men vissa dagar går det bara emot och bryter banan lite och speciellt nu under min semester så kan det bli en och annan cider i solen på kvällen. Enligt lchf är det ju inte farligt med ett glas rödvin då och då men då gäller det ju att man ska tycka om rödvin. Jag kommer hela tiden ett ha lchf tänket med mig men som sagt så blir det en och annan avstickare nu men när semestern är slut är det hårdkörning igen.


Nä nu ska jag ta en kopp kokoskaffe och sedan ska jag fixa frukost som för min del blir två ägg och lite majonäs.

Solen skiner och det verkar bli en underbar dag idag.

//Therese

 
 
madde

madde

19 juli 2014 11:39

Låter lite som mig där =) Låter vågen få vila, men tänker försöker tänka nyttigt och träning. Vissa dagar går lättare än andra. Men Vi har semester. Så man får ta tag i det när den är slut =)

Hoppas att du försöker njuta så mycket som möjligt med familjen =)
Kram

http://madderavald.bloggplatsen.se

T

20 juli 2014 11:27

Ja sommar och semester är ju sommar och semester ;) Jag tänker som sagt åt lchf hållet men det är som du säger vissa dagar går lättare än andra.

Hoppas att du också har en underbar semester och får njuta av det du vill =)
Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av T - 26 april 2016 20:39

Just idag är jag otroligt trött och därför blir det inte något längre inlägg utan jag vill bara ta det lugnt och invänta dagens avsnitt av Biggest loser och sedan blir det sängen för mig.  Nu är det tisdag och jag ska redovisa siffror som jag inte ...

Av T - 25 april 2016 09:16


Visst låter jag positiv i min rubrik? Jag känner mig inte direkt så positiv då jag jobbat hela helgen och skall nu jobba tre dagar till på rad varav en journatt. Det låter inte så mycket men när man jobbat fredag och sedan lördag dygn så känns det so...

Av T - 22 april 2016 21:42


Då var det fredag och jobbhelg för mig. Jag har känt mig ganska trött och seg idag men det har ändå gott bra. Shake till frukost, mellis och lunch och till middag åt jag 100 gram kycklingbacon, 1 dl keso mini och grönsaker. Har ni testat kyckling...

Av T - 21 april 2016 21:57

Då var jag inne på dag fjorton med rena kur samtidigt som det är min födelsedag och jag har mått ganska dåligt dom senaste dagarna och jag har haft så svårt att veta hur jag ska gå över från den rena kuren men jag bestämde att avsluta min födelsedag ...

Av T - 19 april 2016 22:31

Idag har jag också känt mig ganska låg men jag har haft fasaden uppe pga utbildning och möten. Dock var det en bekant på samma möte som tyckte att jag såg en aning blek ut och det fick mig att fundera mycket under eftermiddagen men jag kommer hela ti...

Skapa flashcards